Menu Zamknij

PROGRAM

Audio Stage 2023
Wieczór prawykonań utworów audioscenicznych

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Laboratorium
Warszawa, 19 XII 2023 r.
18:00 spotkanie z artystami (prowadzenie: Małgorzata Kołcz)
19:00 koncert prawykonań

kreska 2

Bartosz Kowalski:
SKĄD PRZYCHODZIMY?
Preludium do „Paradoks ukrytej cykady”
wyk. Michał Górczyński, Bartosz Kowalski

Preludia do trzech utworów audioscenicznych tegorocznego Audio Stage, zgodnie już z tradycją tego wydarzenia, powstają bez wnikliwej znajomości dzieł autorów. Jest to szczególne wyzwanie dla kompozytora, zwłaszcza gdy prócz zamysłu twórczego jest się także jednym z wykonawców. Swoim trzem preludiom, mimo ich rozbieżności tematycznej, postanowiłem nadać elementy wspólne. Jednym z nich jest użycie loopera w sposób mniej konwencjonalny, bowiem z jednego loopera będzie korzystać dwójka wykonawców - nie zaś, jak to zazwyczaj ma miejsce - jeden. Każde z preludiów zawierać będzie swój metaforyczny przekaz, w bardziej lub mniej oczywisty sposób nawiązujący do tytułów i pomysłów poszczególnych kompozycji zamówionych na Audio Stage 2023.

Sławomir Wojciechowski:
PARADOKS UKRYTEJ CYKADY
wyk. Ewa Bukała

W 2019 roku Kinga A. Kubiszyn napisała „Paradoks ukrytej cykady” i natychmiast - będąc przekonana o ważności tej pracy - udostępniła ją przyjaciołom. Kubiszyn pisze o elementach formalnych określających każde dzieło sztuki, o relacjach między rzeczami przedstawionymi i ich abstrakcyjnym systemie powiązań. Uważa również, że muzyka jest sztuką prowadzącą człowieka do ojczyzny: lecz ta ojczyzna to ojczyzna przyszłości „gdzie nikt jeszcze nie był”. Pozbawione wyraźnego moralnego kompasu grono wyznawców relatywizmu estetycznego nareszcie otrzymało namacalny dowód, że padające z ust autorki słowa mają określony polityczny adres…

kreska 4

Bartosz Kowalski:
KIM JESTEŚMY?
Preludium do „Amen, brother!”
wyk. Michał Górczyński, Bartosz Kowalski

Rafał Ryterski:
AMEN, BROTHER!
wyk. Jaśmina Polak, Rafał Ryterski

„Amen, brother!” to standup komediowy, wykład performatywny albo one-man show (jak kto woli), który rozgrywa się wokół tematu najczęściej samplowanego w całej dotychczasowej historii muzyki - zaledwie 6-sekundowej pętli perkusyjnej „amen break”.
Uwaga: wszelkie prawa niezastrzeżone. Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności prawnej za cytowany fragment muzyczny.
Uwaga 2: podczas pokazu używane będą światła stroboskopowe.

kreska 3

Bartosz Kowalski:
DOKĄD ZMIERZAMY?
Preludium do „Roast”
wyk. Michał Górczyński, Bartosz Kowalski

Żaneta Rydzewska:
ROAST
wyk. Żaneta Rydzewska

„Roast” to kompozycja muzyczno-sceniczna, w której jeden wykonawca gra na obiektach, steruje światłami i elektroniką. „Roast” to próba pokazania wielu zagadnień, z którymi kompozytor czy kompozytorka musi się mierzyć na co dzień.
Utwór nawiązuje do dylematu podejmowania decyzji związanych z tym, co chcemy przekazywać o sobie innym, a co chcemy zachować tylko dla siebie. Dotyczy to zarówno codziennych kontaktów międzyludzkich, jak i działań w sieci. Podejmujemy decyzje, jakie informacje o nas powinny pozostać w sferze prywatnej, a jakie mogą zostać upublicznione. W szczególności
w czasie szerokiej dostępności wiadomości w sieci, to właśnie decydowanie, jakie treści o sobie się udostępnia, a jakie nie, wzmaga dylemat związany z tym, co powinno się o sobie mówić, a co zachować dla siebie.

kreska 1
as 2023 loga stronka-01
Skip to content