Menu Zamknij
AS20 tablice do filmów 1920 1080

Bartosz Smorągiewicz / Izabela Buchnowska : Preludia

Z twórcami Preludia rozmawia Małgorzata Kołcz

Preludia

PRELUDIA do utworów audioscenicznych raz stają się ich trailerem, innym razem lustrzanym
odbiciem, starają się być ich akustycznym przekładem lub próbują ustanowić komplementarną całość
z głównym utworem. Pomimo tak silnych związków z większymi kompozycjami, Preludia zostały
pomyślane jako cykl nie tracący swojej autonomiczności, który może być wykonywany jako osobne dzieło.

Bartosz Smorągiewicz – kompozycja, saksofony, klarnet
Ukończył saksofon jazzowy w Akademii Muzycznej w Wuerzburguw klasie
prof. L. Żądło oraz kompozycję jako student prof. Ch. Beiera. Jako saksofonista i klarnecista występował
w Europie i Stanach Zjednoczonych. Jest laureatem wielu konkursów (m.in: „Meet The Composer”,
„BMI Jazz Composers’ Workshop”) i stypendiów (m.in: Leni Geisler Stiftung). W roku 2003 otrzymał
1-szą nagrodę na IV Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy w Słupsku.
Jego dorobek kompozytorski obejmuje utwory różnych gatunków muzycznych, od muzyki klasycznej i jazzowej
do popu, na różne obsady instrumentalne, od utworów solo do pełnej orkiestry.

Izabela Buchowska – wiolonczela, wiolonczela elektryczna
Jest laureatką wielu nagród i stypendiów, m.in. stypendium Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego oraz DAAD, stypendium rządu niemieckiego. Jest absolwentką studiów w Poznaniu,
Lubece i Nowym Jorku. Ostatni semestr studiów w USA spędziła jako gościnna artystka w słynnej Juilliard School.
Koncertuje na specjalnie dla niej zaprojektowanej wiolonczeli elektrycznej i na wiolonczeli amplifikowanej.
Firma DUX wydała jej debiutancką płytę „Polish Music for Cello and Piano”, nagraną z J. Tchorzewskim
w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. Jako solistka i kameralistka występowała podczas
wielu znaczących festiwali w Polsce i na świecie.

Print

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych

Skip to content