Aktualności

XV Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski
im. K. Serockiego 2017

serocki

XV Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski im. Kazimierza Serockiego

Pod patronatem honorowym

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
i
Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy

SUMA NAGRÓD: 31.000 złotych

TERMIN NADSYŁANIA ZGŁOSZEŃ: 15 sierpnia 2017

REGULAMIN

KONKURS

  1. Udział w konkursie mogą wziąć kompozytorzy wszystkich narodowości bez ograniczenia wieku.
  2. Każdy kompozytor może zgłosić więcej niż jedną partyturę.
  3. Do udziału w konkursie będą także dopuszczone utwory wykonane publicznie lub/i nagrodzone w innych konkursach, z wyłączeniem utworów opublikowanych drukiem.

TEMAT

  1. Przedmiotem konkursu są utwory na zespół kameralny złożony od 3 do 5 instrumentów wybranych spośród podanych w pkt. 2, bez udziału dyrygenta.
  2. Instrumentarium: 1 flet, 1 obój, 1 klarnet, 1 fagot, 1 waltornia, 1 fortepian, 2 skrzypiec,
    1 altówka, 1 wiolonczela.
  3. Użycie środków live electronics oraz taśmy nie będzie akceptowane.
  4. Czas trwania utworu: 10 – 16 minut.

NAGRODY

I nagroda – 16.000 zł

II nagroda – 10.000 zł

III nagroda – 5.000 zł

Nagroda Specjalna Polskiego Wydawnictwa Muzycznego dla najmłodszego laureata: komplet polskich partytur współczesnych.

JURY

Paweł Łukaszewski (Polska)
Paul Patterson (Wielka Brytania)
Dariusz Przybylski (Polska)

Decyzje Jury są ostateczne.

KONCERT LAUREATÓW

  1. Koncert laureatów, współorganizowany z Programem 2 Polskiego Radia, odbędzie się 10 grudnia 2017 r. w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie i będzie retransmitowany w Programie 2 Polskiego Radia, a następnie zaoferowany do odtworzenia rozgłośniom Europejskiej Unii Radiowej.
  1. Materiały nutowe nagrodzonych utworów niezbędne do wykonania podczas koncertu laureatów kompozytorzy zobowiązani są przygotować na własny koszt i przesłać do dnia 1 listopada 2017 r.
  1. Kompozytorzy nadesłanych utworów oświadczają, że dysponują wszystkimi prawami do utworu, utwór jest oryginalny, a materiały wykonawcze (głosy orkiestrowe i partytura) udostępnione zostaną organizatorowi konkursu nieodpłatnie.

ZGŁOSZENIA

  1. Partytura winna być nadesłana anonimowo i oznaczona godłem.
  2. Do partytury należy dołączyć zamkniętą kopertę oznaczoną tym samym godłem, zawierającą następujące informacje:
  • imię i nazwisko kompozytora,
  • data i miejsce urodzenia,
  • narodowość,
  • adres, telefon, e-mail lub fax,
  • tytuł i czas trwania utworu,
  • komentarz dotyczący utworu w jęz. angielskim, lub angielskim i polskim,
  • biografia i aktualne zdjęcie kompozytora.
  1. Zgłoszenia należy kierować na adres:

Iwona Kisiel – Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej
Poczta Restanteul.
Ogrodowa 3
05-200 Wołomin
Tel/fax: (+48)
22 827-69-81
Tel. kom. (+48) 535-266-363
e-mail: ptmw@epistola.pl

  1. Termin nadsyłania partytur upływa 15 sierpnia 2017 roku. Decyduje data stempla pocztowego.

WPISOWE

  1. Opłata za każdą nadesłaną partyturę wynosi 220 zł
  2. Kwotę należy przelać za pośrednictwem PAYPAL na stronie internetowej PTMW: www.ptmw.art.pl w celu dokonania płatności za pośrednictwem PayPal prosimy kliknąć w następujący link: ZAPŁAĆ TERAZ lub przelewem bankowym (opłatę za przelew ponosi nadawca) na konto PTMW:

Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej

PKO Bank Polski S.A. ODZIAŁ 10 w WARSZAWIE
numer konta: 77 1020 1013 0000 0302 0127 1394

  1. Dowód wpłaty należy dołączyć do partytury.
  2. Czeki nie będą akceptowane.
  3. Wpisowe nie podlega zwrotowi.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
  2. Kompozycje nie spełniające wymogów Regulaminu nie zostaną dopuszczone do konkursu.

W takich przypadkach wpisowe nie podlega zwrotowi.

  1. Przypadki sporne będą rozstrzygane na podstawie polskiej wersji Regulaminu.
  2. Nadesłane partytury nie będą zwracane uczestnikom konkursu.

Dyrektor Konkursu – Maciej Żółtowski

Sekretarz Konkursu – Iwona Kisiel

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 

Regulamin Konkursu w formacie pdf dostępny pod następującym linkiem Serocki 2017 regulamin

MUZYCZNE PORTRETY z cyklu Partytury Fotograficzne

1381776_610805655629170_1090461145_n

2016-11-28, Godzina: 19 30

Studio Koncertowe Polskiego Radia im W. Lutosławskiego, Warszawa, ul. Modzelewskiego 59

Istotą programu Partytury Fotograficzne jest poszukiwanie relacji pomiędzy obrazem i dźwiękiem, a konkretnie pomiędzy fotografią i muzyką współczesną; twórcze spotkanie fotografików i muzyków z kręgu muzyki współczesnej. Cykle fotografii stanowią podstawę do stworzenia utworów muzycznych (fotografie te traktowane są przez muzyków jak współczesna partytura muzyczna). Anton Grosch, w ciągu pięciu lat trwania programu Partytury Fotograficzne, wykonał cykl scenicznych, znakomitych fotograficznych portretów muzyków uczestniczących w tym przedsięwzięciu. I tych właśnie muzyków, wraz z ich portretami, zapraszamy na scenę. Przy czym część koncertu dedykowana konkretnemu muzykowi nie będzie przez tego muzyka ani przygotowana, ani wykonana. Grać będą pozostali muzycy, tworząc swój muzyczny portret właśnie „ogrywanego” kolegi, czy koleżanki. https://www.facebook.com/anton.grosch

Partytura fotograficzna: cykl scenicznych fotograficznych portretów muzyków autorstwa Antona Groscha.

Kompozytorzy i wykonawcy: muzycy, którzy dotychczas wzięli udział w programie Partytury Fotograficzne i którym Anton Grosch wykonał portrety:

Jerzy Kornowicz (nadzór kompozytorski, fortepian), Szabolcs Esztenyi (fortepian), Tadeusz Wielecki (kontrabas), Uliana Horbaczewska (Ukraina, śpiew), Mark Tokar (Ukraina, kontrabas), Hubert Zemler (perkusja), Mieczysław Litwiński (skrzypce, śpiew), Bart Pałyga (wiolonczela el., śpiew), Anna Karpowicz (flet), Wojciech Błażejczyk (gitara el.), Marta Grzywacz (śpiew), Ryszard Latecki (trąbka).

 Zapraszają:

Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej http://www.ptmw.art.pl/

Polskie Radio Program 2 http://www.polskieradio.pl/8,Dwojka

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa Wstęp wolny Więcej informacji: https://www.facebook.com/partyturyfotograficzne/

WYNIKI KRAJOWEGO JURY
ŚWIATOWYCH DNI NOWEJ MUZYKI MTMW 2017

W dniu 12 listopada 2016 r., zakończyło pracę Krajowe Jury kwalifikujące utwory na Światowe Dni Muzyki MTMW 2017 w Kanadzie. Jury w składzie: Krystian Kiełb, Dagna Sadowska, Maciej Staszewski oraz Anna Dorota Władyczka zapoznało się z 13 partyturami (w tym dwóch kompozytorów nadesłało 2 utwory, a jeden był dziełem zbiorowym dwóch kompozytorów) i zdecydowało się zarekomendować do wykonania podczas Światowych Dni Nowej Muzyki MTMW w Kanadzie następujące utwory:

Jarosław SiwińskiSestetto
Paweł HendrichDrovorb
Krzysztof Knittel/Wojciech BłażejczykTrash&LE
Maciej ZielińskiShining II
Ryszard OsadaGlacial Music
Andrzej Kwiecińskia6 [+1]

Powyższe utwory zostaną przedłożone organizatorom festiwalu w Kanadzie.

13.11. 2016, godz. 17:00,
PROM Kultury, Warszawa, ul. Brukselska 23

Hashtag Ensemble

#WITKACY z cyklu Partytury Fotograficzne

„Widzę kształt rzeczy w ich sensie istotnym
I to mnie czyni wielkim oraz jednokrotnym
W przeciwieństwie do was którzy państwo wybaczą
Jesteście wierszem idioty odbitym na powielaczu”

(„Autoportret Witkacego”, Jacek Kaczmarski, 1981)

Koncert #WITKACY z cyklu Partytury Fotograficzne to dźwiękowe odczytanie autoportretów wykonanych przez Stanisława Ignacego Witkiewicza, użyczonych zespołowi Hashtag Ensemble przez Muzeum Tatrzańskie. Studyjne fotografie cechuje niezwykły ładunek emocji, pełna świadomość autokreacji oraz śmiały gest mimiczny. W erze płaskich, absurdalnych „selfie” zalewających portale społecznościowe, auto-wrażliwość Witkacego nabiera nowego kontekstu.

Konceptem towarzyszącym dźwiękowej interpretacji fotografii będzie przeciwstawienie postawy twórczej geniusza za obiektywem aparatu postawie bezrefleksyjnego „idioty” korzystającego z tego samego urządzenia w sposób auto-dehumanizujący i auto-dewastujący.

Muzyka często stanowiła inspirację dla tworzenia dzieł plastycznych. Tym razem odwracamy sytuację. Cykl fotografii stanowi podstawę do stworzenia utworu muzycznego. Fotografie te potraktowane zostaną przez muzyków jak współczesna partytura muzyczna.

Hashtag Ensemble w składzie:

  • Ania Karpowicz – flet
  • Marta Grzywacz – głos
  • Dariusz Przybylski – Hammond
  • Paweł Janas – akordeon
  • Krzysztof Kozłowski – syntezator
  • Wojciech Błażejczyk – gitara elektryczna
  • Leszek Lorent – perkusja

Hashtag Esnemble w projektach improwizowanych (Visegrad Songs, Bartok Revised, Akustyka Wisły) występuje od 2014 roku, ma w dorobku płytę wydaną przez Requiem Records Opus Series i występy w POLIN, poznańskiej Meskalinie, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, budapeszteńskiej Solti Hall, Filharmonii Narodowej w Mińsku
i inni.

http://hashtag-ensemble.org/

Zapraszają:

Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej http://www.ptmw.art.pl

Prom Kultury Saska Kępa http://promkultury.pl

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa

Strona: https://www.facebook.com/partyturyfotograficzne/


WYPOMINKI w Podziemiu Kamedulskim

12088534_964957543547311_309237598760471033_n

 01.11.2016, godzina: 20 00,

Warszawa, Las Bielański, Podziemie Kamedulskie, ul. Dewajtis 3

Wstęp wolny

Projekt finansuje Miasto Stołeczne Warszawa Grupa wiekowa: młodzież i dorośli
OPIS:

Ks. Wojciech Drozdowicz – słowo

Uliana Horbaczewska (Ukraina) – śpiew

Jean F. Favreau (Korsyka) – śpiew

Sankarlal Sivasankaran Nair – ruch

Ryszard Latecki – trąbka, analogowy syntezator, perkusjonalia

Muzyka, która towarzyszyć będzie ceremonii Wypominek to tradycyjny, bizantyjski śpiew – Irmos, ukraińskie ludowe, religine pieśni – Psalma oraz archaiczne, sakralne pieśni z Korsyki. Do śpiewu Uliany Horbaczewskiej i Jean’a F. Favreau dołączy ze swoją dźwiękową refleksją Ryszard Latecki.

ŚPIEW IRMOLOGIJNY to tradycyjny śpiew sakralny. Muzyka ta przyszła na Ukrainę z Bizancjum. W ciągu stuleci absorbowała ona melodykę oraz estetykę ukraińską, zdobywała nowe brzmienie muzyczne i językowe. Tworzyły się nowe formy…

W 17 wieku muzyka autorska zaczęła wypierać ten śpiew z kościołów. Właśnie w tym czasie większość melodii została zanotowana przez mnichów, dzięki czemu zachowały się i przetwały one do dziś.

PSALMA to pieśń ludowa o treści religijnej. Nie ma ona niczego wspólnego z psalmami z Pisma Świętego. Jest to raczej ludowa interpretacja chreścijaństwa, wariacje na temat żywotów świętych… Z jednej strony, psalmy są zbliżone do muzyki kościelnej, z drugiej są spokrewnione z pieśniami ludowymi.

„Na Korsyce tradycja śpiewów za zmarłych ma duże znaczenie. Jedną z najważniejszych misji męskich chórów – „bractw” – jest towarzyszenie zmarłym w ostatniej drodze.

Pieśni towarzyszą duszy, powierzając ją opiece Boga lub Maryji, ale też modlitwa ta kieruje się w stronę życia, wypraszając łaskę dla żyjących którzy utracili bliską osobę. Wiele tych pieśni nie jest obecnie już używanych w Kościele Katolickim, ale pozostały one w ludowej tradycji. Istnieje też tradycja kobiecej monodii, improwizowanej pieśni będącej opowieścią o zmarłym, o wszystkich aspektach jego życia, od urodzenia aż do śmierci. Czasami wzywają one do zemsty, a czasami są to kołysanki.” Jean F. Favreau

Strona: https://www.facebook.com/events/269276626800977/

Uliana Horbaczewska: http://www.ultramarine.inemu.com/

Jean F. Favreau: http://lavauzelle.org/thi/en/about/jean-f-favreau/

Sankarlal Sivasankaran Nair: https://www.facebook.com/sankarlal.s.nair?fref=ts

Ryszard Latecki: https://www.facebook.com/ryszard.latecki

Zapraszają:

Parafia Bł. E. Detkensa Kościół Pokamedulski http://www.lasbielanski.pl/

Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej http://www.ptmw.art.pl/

zaiks-bez-ramki14642221_1192480100795053_4204261790547075574_n
12096336_964614173581648_5499097515197970455_n