Prawykonanie kompozycji Aldony Nawrockiej „Lunares tempora”

PLAKAT LUNARES TEMPORA 03.12 Rzeszów3 i 4 grudnia 2018 r. zapraszamy do Rzeszowa i Łańcuta na koncerty „Muzyka współczesna jest kosmiczna”, podczas których odbędzie się prawykonanie utworu Aldony Nawrockiej „Lunares tempora” na trąbkę i fortepian*.

Kompozycję wykonają cenieni kameraliści – trębacz Tomasz Woźniak oraz pianistka Maria Gabryś-Heyke.

Koncerty poprzedzą wykłady prezentujące specyfikę zagadnień muzyki XX i XXI w. z perspektywy m.in. nowych technik, nurtów kompozytorskich, współczesnej artykulacji, zapisu partyturowego i relacji formalnych. Poprowadzi je kompozytorka Aldona Nawrocka wraz z wykonawcami.


Rzeszów: 3 grudnia 2018, godz. 15.30

Sala Koncertowa Wydziału Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego, ul. Dąbrowskiego 83 w Rzeszowie

Łańcut: 4 grudnia 2018, godz. 16.30
Aula im. Z. Brzewskiego, Państwowa Szkoła Muzyczna I st. im. Teodora Leszetyckiego w Łańcucie, ul. 3-go Maja 19

Wstęp na oba wydarzenia jest wolny.

Organizator: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej

Partnerzy: Polskie Centrum Informacji Muzyczne, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie i Art Deco Group

Współorganizatorzy: Zespół Szkół Muzycznych nr 1 im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie, Wydział Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz Państwowa Szkoła Muzyczna I st. im. Teodora Leszetyckiego w Łańcucie.

* Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.


BIOGRAMY ARTYSTÓW

TOMASZ WOŹNIAK – trębacz, absolwent Państwowego Liceum Muzyczne im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie w klasie Józefa Nawojskiego. W 2003r. zakończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie trąbki Krzysztofa Bednarczyka, uzyskując tytuł magistra sztuki. W latach 2004/5 po otrzymaniu Stypendium Ministra Kultury doskonalił swe umiejętności na studiach podyplomowych w Conservatoire Supérieur de Paris (Francja), w klasie Guy Touvrona. W roku 2014 otrzymał tytuł doktora w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka nadany przez UMFC w Warszawie.

Jest laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów, m.in. I nagroda Grand Prix – I Ogólnopolski Festiwal Trębaczy-Kalisz, I nagroda-Konkurs YAMAHY-Poznań, Nagroda Kameralna -VII Międzynarodowy Konkurs Klassik-Festival Ruhr oraz dwukrotny półfinalista Konkursu im. M. André w Paryżu. Koncertuje jako solista i kameralista współpracując z wybitnymi artystami i dyrygentami.

W repertuarze posiada utwory od baroku po muzykę najnowszą, dokonuje prawykonań kompozycji mu dedykowanych. Działa też w obszarze muzyki interaktywnej oraz występuje z Warszawskim Teatrem Tańca. W 2014 roku wraz Marcinem Sówką (organy) nagrał płytę pt. Muzyczne witraże (wyd. Pro Musicae Artis). Obecnie pracuje w Polskiej Orkiestrze Radiowej w Warszawie.
http://tomwozniaktrumpet.com/

MARIA GABRYŚ-HEYKE – pianistka wyróżniająca się szerokimi zainteresowaniami muzycznymi oraz umiejętnością gry na fortepianie współczesnym, mozartowskim Hammerklavier oraz romantycznym pianoforte. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Mistrzowskie szlify zdobywała w Szwajcarii kształcąc się przez 5 lat u prof. Ivana Klansky‘ego w Luzernie (dyplom solisty z wyróżnieniem), a następnie u prof. Jespera Christensena w słynnej Schola Cantorum Basiliensis.

Bogactwo doświadczeń muzycznych pozwala pianistce na swobodne poruszanie się w różnych stylach i konwencjach wykonawczych. Podczas koncertów solowych i kameralnych w Japonii, Korei Płd., Chinach, USA oraz Europie pianistka zaprezentowała repertuar od XVIII w. do prawykonań muzyki współczesnej. Sukcesy na konkursach międzynarodowych – I nagroda na konkursie L. van Beethovena w Hradec (Czechy), I nagroda na konkursie Edwin Fischer Wettbewerb w Luzern (Szwajcaria), I nagroda na konkursie na instrumentach historycznych Chopin Golden Ring w Słowenii – umożliwiły pianistce udział w festiwalach w Wiedniu, Mariańskich Łaźniach, Murten i Kyoto.

Maria Ludwika Gabryś jest profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W przeszłości wielokrotna stypendystka Ministra Kultury, Towarzystwa im. F. Chopina oraz prestiżowej Fundacji Crescendum est Polonia. Występowała z recitalami przed wybitnymi osobistościami i głowami państw, w tym przed Cesarzem Japonii Akihito. Przez wiele lat otaczana opieką artystyczną prof. Anny Żurawlew – żony twórcy konkursów chopinowskich, która podarowała nastoletniej wówczas uczennicy fortepian prof. Jerzego Żurawlewa.

Pianistka dokonała nagrań dla Polskiego Radia oraz radia szwajcarskiego DRS 2, płyty CD z jej udziałem ukazały się w wydawnictwach fonograficznych Ars Produktion, Arco Diva oraz Naxos (Marian Sawa – prawykonanie fonograficzne utworów, nagranie to otrzymało nominację do nagrody FRYDERYK 2017). Od wielu lat współpracuje z Krajowym Funduszem na Rzecz Dzieci.
www.mariagabrys.eu

ALDONA NAWROCKA – kompozytorka, pianistka, improwizatorka, pedagog. Ukończyła Państwowe Liceum Muzyczne im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie w klasie fortepianu Marii Wojturskiej oraz w klasie rytmiki (dyplom z wyróżnieniem). Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (dwa fakultety – rytmika oraz kompozycja w klasie Mariana Borkowskigo), doktor sztuki muzycznej w dziedzinie kompozycja i teoria muzyki. Stypendystka MusikHochschule Luzern (klasa Bettiny Skrzypczak). Uczestniczka kursów kompozycji (m.in. Elżbieta Sikora, Stephen Montegue), także Académie de Musique du XX-éme siécle w Paryżu (Pierre Boulez, David Robertson), oraz organizowanej przez IRCAM Académie d’Eté (Brian Ferneyhough, Marc-Andre Dalbavie). Jest laureatką konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych.

PLAKAT LUNARES TEMPORA 04.12 Łańcut

Wielokrotnie brała udział w interdyscyplinarnych projektach artystycznych w kraju i zagranicą (od ponad 15 lat współpracuje z tancerzami i choreografami). Tworzy muzykę instrumentalną, wokalną, elektroakustyczną. Ponadto pisze piosenki i utwory dla dzieci oraz opracowuje materiały muzyczne do tańca i dla telewizji. Koncertuje również jako pianistka i kameralistka.

Zajmuje się także działalnością naukową, publikacyjną i organizacyjną. Obecnie jest pracownikiem naukowym UMFC (w stopniu adiunkta – kierownikiem Pracowni Kompozycji, Instrumentacji i Czytania Partytur): wykładowcą przedmiotów „Propedeutyka kompozycji z elementami aranżacji”, „Czytanie partytur”, „Instrumentacja”, „Analiza muzyczno-ruchowa dzieła muzycznego”, a także pianistą specjalności Pedagogika Baletu oraz Choreografia i Teoria Tańca na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest członkiem ZKP, ZAiKS, Akademii Fonograficznej i WOPR-u.

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s